Szkolenie dla rodziców na temat dopalaczy w dniu 12.11.2015 rok w ZSNr2 Bratoszewice
Celem spotkania było uwrażliwienie rodziców na nowe zagrożenie jakim są nowe narkotyki, tzw. dopalacze, oraz dostarczenie podstawowych informacji o środkach psychoaktywnych. Ważnym
celem spotkania jest również ukazanie rodzicom czynników chroniących dziecko przed używaniem narkotyków, w tym budowanie relacji z dzieckiem i prowadzenie rozmów z dzieckiem .
Wśród omawianych zagadnień znalazły się m.in. takie zagadnienia jak :
-
NARKOTYKI A DOPALACZE
-
Podstawowe informacje o nowych środkach psychoaktywnych
-
DOPALACZE( dlaczego są tak groźne i jednocześnie tak popularne?) Fakty i mity na temat dopalaczy.
-
Czynniki chroniące przed uzależnieniem – mądra profilaktyka ze strony rodziców
-
Podstawy komunikacji z dzieckiem- komunikat JA
-
Gdzie szukać pomocy w sprawie dopalaczy- witryny internetowe, alarmowe numery telefonów.
-
WARSZTAT na temat –Dopalaczy dla uczniów klasy V, VI i wszystkich klas gimnazjalnych w ZSNr2 Bratoszewice w dniu 12.11.2015
W ostatnim czasie coraz częściej słyszy się w mediach, a niejednokrotnie w najbliższym otoczeniu o substancjach, które posiadają właściwości psychoaktywne, w działaniu zbliżone do narkotyków. Dopalacze cieszą się dużą popularnością wśród młodzieży. Niepokój budzi skala ich rozpowszech-niania , ale przede wszystkim podejrzenie, że młodzież wierzy sloganom promującym dopalacze jako środki bezpieczne i nie traktuje ich jako substancji o potencjale narkotycznym.
Głównym celem zajęć było uświadamianie młodych ludzi o niebezpieczeństwach związanych z zażywaniem dopalaczy, a także zmiana postaw młodzieży wobec tzw. nowych narkotyków.
1 Czym są dopalacze
2 Fakty i mity na temat dopalaczy
3 Konsekwencje zdrowotne i prawne dotyczące dopalaczy
4. Okazjonalne branie
5. Elementy asertywnej odmowy- nacisk rówieśników-dealerów.
Warsztaty prowadzone były metodami aktywnymi. Praca z filmem wywołała w młodzieży wiele refleksji . Uczniowie brali udział w zajęciach z zainteresowaniem i zaangażowaniem. Chętnie zadawali pytania, komentowali i dzielili się swoimi wrażeniami oraz opiniami na wyżej wymienione tematy.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|